Belangrijke wijzigingen.
Op 9 september schakelden wij over naar een nieuw ERP systeem. Ondanks een grondige voorbereiding zien we dat de implementatie diverse issues oplevert met als gevolg dat we niet de service kunnen verlenen die je van Zeelandia gewend bent. Wij bieden daarvoor onze excuses aan. Met dit bericht willen we je informeren én laten weten dat we er alles aan doen om de problemen op te lossen.
Wanneer bestellen?
Vanaf 9 september moet er minimaal één werkdag zitten tussen het bestelmoment en de leverdag.
- Bestel maandag vóór 14:00 voor levering op woensdag.
- Bestel dinsdag vóór 14:00 voor levering op donderdag.
- Bestel woensdag vóór 14:00 voor levering op vrijdag.
- Bestel donderdag vóór 14:00 voor levering op maandag.
- Bestel vrijdag vóór 14:00 voor levering op dinsdag.
Pre Payement / vooruitbetalingen
Voor klanten die vooruit betalen hebben we een aangepast bestelschema. Om er zeker van te zijn dat de order op tijd geleverd wordt is
het belangrijk om een week voor levering te bestellen:
Vaste leverdag | Order binnen op | Betaling uiterlijk bij ons binnen om 15:00 uur op |
Maandag | Maandag | Woensdag |
Dinsdag | Dinsdag | Donderdag |
Woensdag | Woensdag | Vrijdag |
Donderdag | Donderdag | Maandag |
Vrijdag | Vrijdag | Dinsdag |
Bestelreminder via WhatsApp!
We begrijpen heel goed dat het in begin wennen zal zijn om een dag eerder te bestellen dan dat je gewend was. Als je het op prijs stelt om op je vaste besteldag een "bestelreminder" te ontvangen via WhatsApp, kun je je daar voor aanmelden via mcs@zeelandia.nl We hebben daarvoor je naam, mobiel telefoonnummer en bedrijfsnaam nodig.
Orderbevestiging
Na jouw (webshop)order sturen we een orderbevestiging, die je twee dagen voor levering ontvangt. Hierop bevestigen we de artikelen en aantallen die je gaat ontvangen. De orderbevestiging kan afwijken van de gevraagde aantallen als er onvoldoende voorraad beschikbaar is (wat we natuurlijk proberen te voorkomen).
Ontvang je deze orderbevestiging nog niet? Mail dan naar salessupportmkb@zeelandia.nl of bel met (0111)419555
Productieplanning & Voorraad
De afgelopen weken kon het voorkomen dat er producten ontbraken in jouw order en dat je daar niet over geïnformeerd was. Vanaf deze week proberen we je zoveel mogelijk te informeren als er producten niet leverbaar zijn.
We zullen je contacteren wanneer iets niet op voorraad is en we een alternatief kunnen aanbieden. Ook zie je deze informatie terug op de orderbevestiging.
Als er geen alternatief voorradig of beschikbaar is, vragen we je het product opnieuw te bestellen voor de volgende vaste leverdag. Let op: de order wordt dus niet automatisch verzet naar een volgende leverdatum.
Als je hier vragen over hebt, kun je contact opnemen met csnederland@zeelandia.nl
Vrachtbrieven
Op dit moment beschikken we alleen over digitale vrachtbrieven. We werken er hard aan om ook de papieren variant zo spoedig mogelijk weer beschikbaar te hebben. In de tussentijd kun je jouw order controleren aan de hand van de orderbevestiging die je twee dagen voor je levering ontvangt. Wanneer je bij de chauffeur tekent voor levering, ontvang je de digitale vrachtbrief in je mailbox. Let op: deze vrachtbrief wordt gemaild vanaf mailadres orderinfo@collectgo.eu (check eventueel je spambox)
Ontvang je deze vrachtbrief nog niet? Mail dan naar salessupportmkb@zeelandia.nl of bel met (0111)419555
Facturatie
Wij versturen alle facturen digitaal. De facturatie via de diverse inkoopverenigingen en groothandel (Beko, Bakeplus en Civoba) verloopt nog niet zoals het hoort. We beseffen dat dit voor veel verwarring en problemen zorgt. Je wordt binnenkort door hen of door ons geïnformeerd over de afhandeling van de openstaande facturen.
Ontvang je facturen niet of niet op het juiste mailadres? Mail dan naar salessupportmkb@zeelandia.nl of bel met (0111)419555.
Webshop (mijn.zeelandia.nl)
Natuurlijk maken we het je zo makkelijk mogelijk. Juist daarom raden we je aan om je bestellingen alleen nog via de webshop door te geven.
Want via mail of telefoon moeten onze collega’s van de Klantenservice alles handmatig ingeven.
Dan is een foutje maken menselijk, en bovendien kost dat net even meer tijd waardoor je bestelling misschien de eerste verzending mist.
Terwijl je het zelf razendsnel op je computer, tablet of mobiel via de webshop regelt. Bovendien houden onze collega’s dan meer tijd over
om je bijvoorbeeld te adviseren of je vragen te beantwoorden. Vanaf 9 september nemen we geen orders meer via WhatsApp aan.
Voordelen mijn.zeelandia.nl
- Rechtstreeks invoeren
- Sneller klaar
- Bestellen wanneer het jou uitkomt (al is het midden in de nacht)
- Actuele prijzen
- Bestelhistorie zichtbaar
- Handige eigen bestellijsten
- Je meest bestelde producten vind je terug in ‘Mijn assortiment’
Ja, ik wil graag een webshopaccount.
Iedere klant heeft één uniek klantnummer
Misschien is de grootste verandering in ons nieuwe ERP wel dat elke klant maar 1 klantnummer heeft. Dus geen aparte klantnummers meer voor bijvoorbeeld Brood of Banket maar 1 klantnummer per entiteit. Je kunt nog steeds wel apart bestellen voor brood en banket of vestiging alleen wordt dat een "afleveradres"
Oude situatie
- klantnummer 300.300 Bakker Jan Brood - Broodstraat 1 - Brooddorp
- Klantnummer 300.301 Bakker Jan Banket - Broodstraat 1 - Brooddorp
Beide klantnummers werden apart gefactureerd en je kon voor beide apart bestellingen plaatsen etc.
Nieuwe situatie
- klantnummer 300.305 Bakker Jan Brood en Banket
- Afleveradres Bakker Jan Banket - Broodstraat 1 - Brooddorp
- Afleveradres Bakker Jan Brood - Broodstraat 1 - Brooddorp
Je kunt dus voor Brood & Banket een apart afleveradres hebben (ook als dat fysiek hetzelfde adres is) en voor beide apart bestellen als dat wenselijk is.
Factuur gaat altijd naar één adres naar één klantnummer (300.305)
Leveringscondities
Houd er rekening mee dat de minimale ordergrootte voor reguliere leveringen 100 kilo of 350 euro bedraagt.
In verband met de overgangsfase berekenen we nu nog geen extra kosten door voor spoedleveringen, te kleine leveringen en/of naleveringen,
maar op termijn gaan we hiervoor afleverkosten in rekening brengen.
Nieuwe artikelnummers
Alle huidige artikelnummers worden vervangen door nieuwe. Je ziet deze terug in de webshop en op onze website (bij producten).
Facturatie (digitaal)
Vanaf 9 september versturen we alleen nog digitale facturen per mail en geen facturen meer per post.
Vragen?
We doen er alles aan om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ongetwijfeld heb je toch vragen. Je kunt altijd contact opnemen met onze Klantenservice (0800) 0367 of met je accountmanager. Een (Whats)appje sturen kan ook: (06) 13387492.